Μάγος, σούπερ ήρωας ή Εργοθεραπευτής;

Μάγος, σούπερ ήρωας ή Εργοθεραπευτής;

Κάποτε στο μακρινό 2000…

– Τι έμαθα, πέρασες σε ΤΕΙ;

– Όντως

– Σε ποια  σχολή;

– Εργοθεραπεία!!!

– Μπράβο, πολύ καλή σχολή!

– Αλήθεια; Γνωρίζεις  τι  είναι η  εργοθεραπεία;;

– Βεβαίως! Μα σχεδόν την ίδια δουλειά κάνουμε!

– Δηλαδή; Μήπως είσαι Λογοθεραπευτής;

– Όχι, όχι, με δομικά έργα ασχολούμαι…

Σε αυτά τα 19 χρόνια που έχει μπει η Εργοθεραπεία στην ζωή μου, σύμφωνα με γνωστούς μου, στην ερώτηση ” γνωρίζεις τι είναι εργοθεραπεία”, θα μπορούσα να δουλεύω σε οικοδομή, στο θέατρο ή στον κινηματογράφο, δίπλα σε κάποιον αρχιτέκτονα ή συγγραφέα να τους βοηθάω με τα έργα τους.

Ψάχνοντας σε  κάποια μηχανή αναζήτησης, για τον ορισμό της  εργοθεραπείας, βρίσκεις ποικίλες περιγραφές που όλες όμως έχουν έναν κοινό παρονομαστή: Η  εργοθεραπεία   είναι σημαντική, γιατί αποσκοπεί στην λειτουργικότητα του ατόμου.

Η περιγραφή που αρέσκομαι να χρησιμοποιώ βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών: “Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που μελετά το ανθρώπινο έργο και στοχεύει κάθε άνθρωπος να είναι λειτουργικός, να μπορεί δηλαδή να κάνει πράγματα σημαντικά γι’αυτόν, να παραμένει ενεργός στην ζωή.

Οι εργοθεραπευτές εκτιμούν την συγκεκριμένη κατάσταση, παρεμβαίνουν και προτείνουν πρακτικές λύσεις και συμβουλές ώστε  να μπορούν οι άνθρωποι να έχουν μια ασφαλή, ικανοποιητική και ολοκληρωμένη ζωή, ανεξάρτητα από τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν” (ΣΕΕ). Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών (WFOT) υπογραμμίζει:  «Η Εργοθεραπεία ως επιστήμη ασχολείται με την προώθηση της υγείας και της ευημερίας μέσω της εμπλοκής στο έργο». Η  27η  Οκτωβρίου έχει καθοριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Εργοθεραπείας  με πλούσια ενημερωτική δράση.

Εξειδικεύοντας, προσωπικά επέλεξα εξ’αρχής τον παιδιατρικό τομέα. Ρωτώντας τους μικρούς μου φίλους, αλλά και τους γονείς τους,  μετά το πέρας της θεραπείας τι σημαίνει  γι’αυτούς η Εργοθεραπεία, μου απάντησαν  ενδεικτικά ως εξής:

” Μου άρεσε πολύ γιατί παίζαμε με μπάλες και κούνιες και μου άρεσε που ζωγραφίζαμε”

” Επιτέλους η δασκάλα μου δεν μου γράφει να κάνω καλύτερα γράμματα,  με έμαθες και  κάνω τα ωραιότερα γράμματα του κόσμου”.

” Τώρα που δεν φοβάμαι να κάνω τσουλήθρα και κούνιες στην παιδική χαρά έκανα φίλους που όλη την ώρα τρέχουμε και παίζουμε. Νομίζω πως με βοήθησες να κάνω καινούριους φίλους”.

” Μου άρεσε που παίζαμε επιτραπέζια και τα παιχνίδια με την άμμο. Όταν με έβαζες να δοκιμάζω φαγητά δεν μου πολυάρεσε, αλλά τώρα πλέον που τρώω όλα τα φαγητά δεν μου φωνάζει η μαμά μου για να φάω” .

” Μπορώ να παρακολουθώ τα μαθήματα στο σχολείο, τώρα πια  είμαι πιο συγκεντρωμένη και προλαβαίνω να αντιγράφω από τον πίνακα κι έτσι δεν χάνω τα διαλείμματα “.

” Έγινα καλύτερος στα παιχνίδια με μπάλα και πλέον μου αρέσει πολύ να παίζω “μήλα” και να ρίχνω συνέχεια στην Κατερίνα, χαχαχα”

” Επιτέλους κάθεται και δεν είναι όλη την ώρα όρθιος και να κινείται. Πάμε σε ταβέρνα και πλέον τρώμε όλοι μαζί και δεν μας κοιτάζει όλο το μαγαζί”

” Δεν το πιστεύω πως δέχεται να φορά όλα τα ρούχα και θα μπορώ να τον έχω μοντελάκι όπως τον ονειρευόμουν πάντα”

” Πραγματικά δεν ξέρω πως τα καταφέρατε αλλά τώρα το δωμάτιό του είναι δωμάτιο και όχι πεδίο μάχης! Μαζεύει τα παιχνίδια του, μας ακούει, ντύνεται γρήγορα, έχει γίνει άλλο παιδί”

” Από τότε που οργανώσαμε το γραφείο της και ακολουθήσαμε τις εργονομικές αλλαγές σε θέση καθίσματος, η μικρή ολοκληρώνει σχεδόν μόνη της το διάβασμα”

” Όταν μου ζήτησε να πάμε για ποδήλατο, πραγματικά σταυροκοπήθηκα, δεν περίμενα να μάθει τόσο γρήγορα μιας και είναι αδέξιος στις κινήσεις του, πόσο μάλλον να του αρέσει τόσο πολύ που να μου το ζητήσει”

” Δεν ξέρεις τι άγχος μου έφυγε που του κόβω πλέον τα νύχια όταν είναι ξύπνιος και όχι στον ύπνο του”

Αυτές είναι  οι απαντήσεις που ψάχνω για την  Εργοθεραπεία… και αυτή  είναι η κορνίζα που μου έκαναν δώρο οι γονείς του Παύλου όταν ολοκληρώθηκε η συνεργασία μας…

Με εκτίμηση,

ΑΡΓΥΡΙΟΥ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ