Για γονείς (λογοθεραπεία)

0-2 χρόνων

Απευθυνθείτε σε εμάς έως 2 χρόνων εάν:

  • - Το παιδί δεν αντιδρά σε ήχους(έως 6 μηνών).
  • - Δείχνει να μην κατανοεί απλές οδηγίες(έως 12 μηνών).
  • - Δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του ονόματός του (έως 12 μηνών).
  • - Δε χρησιμοποιεί τις λέξεις «μαμά-μπαμπά» (έως 12 μηνών).
  • - Δεν ονομάζει οικεία αντικείμενα-πρόσωπα (έως 12 μηνών).
  • - Το λεξιλόγιό του δεν ανανεώνεται και εμπλουτίζεται διαρκώς (έως 18 μηνών).
  • - Δε χρησιμοποιεί προτάσεις με 2-3 λέξεις (έως 2 ετών).
  • - Δεν καταλαβαίνει σύνθετες οδηγίες(έως 2 ετών).

Από 2-4 χρόνων

Απευθυνθείτε σε εμάς από 2-4 χρόνων εάν:

  • - Το παιδί δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα σας και δεν εδραιώνει βλεμματική επαφή με πρόσωπα και αντικείμενα.
  • - Δε συνηθίζει να μιμείται γνώριμες δραστηριότητες όταν παίζει π.χ πως ταΐζει ένα μωρό.
  • - Δεν του αρέσει να παίζει με τα άλλα παιδιά.
  • - Κάνει στερεοτυπικές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις του σώματος, του κεφαλιού και των άκρων.
  • - Ασχολείται με ιδιόρρυθμο τρόπο με αντικείμενα και παιχνίδια (μονότονα).
  • - Δε φέρνει κάτι που του ζητήσατε χωρίς να το δείξετε.
  • - Δεν έχει αναπτύξει λόγο και δε σχηματίζει προτάσεις.
  • - Δεν κάνει ερωτήσεις.
  • - Το λεξιλόγιο είναι ανεπαρκές σε σχέση με παιδιά της ηλικίας του.
  • - Δυσκολεύεται να διηγηθεί απλά γεγονότα.
  • - Δεν καταλαβαίνει απλές ιστορίες.
  • - Δε χρησιμοποιεί άρθρα, επίθετα, πληθυντικό και προθέσεις.
  • - Η ομιλία του είναι δυσνόητη.

Από 4-6 χρόνων

Απευθυνθείτε σε εμάς από 4-6 χρόνων εάν:

  • - Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια συζήτηση.
  • - Δείχνει να μην κατανοεί έννοιες χώρου-χρόνου.
  • - Δεν μπορεί να κατηγοριοποιεί αντικείμενα π.χ ζώα-φρούτα.
  • - Δεν μπορεί να προφέρει ορθά όλους τους ήχους της ελληνικής γλώσσας.
  • - Δεν μπορεί να διηγηθεί με συνοχή μια ιστορία.
  • - Παρατηρήσετε επαναλήψεις στη ροή του λόγου (επαναλαμβάνει τον πρώτο ήχο ή την πρώτη συλλαβή).
  • - Παρατηρείτε μορφοσυντακτικά – γραμματικά λάθη.
  • - Έχει δυσκολίες στο γραπτό λόγο, δηλαδή στην ανάγνωση και τη γραφή.
  • - Είναι ιδιαίτερα υπερκινητικό.
  • - Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στην εργασία του.
  • - Δεν αποκρυσταλλώνει και δε γενικεύει τη γνώση.
  • - Δυσκολεύεται στις κοινωνικές σχέσεις με συνομηλίκους.
  • - Η ομιλία του δε συνάδει με τη συζήτηση ή με ερωτήσεις που του κάνετε.

Για γονείς (εργοθεραπεία)

0-2 χρόνων

Απευθυνθείτε σε εμάς έως 2 χρόνων εάν:

  • - Tο παιδί δεν αντιδρά σε ήχους(έως 6 μηνών).
  • - Δε γνωρίζει μπρούμυτα-ανάσκελα-πλάγια (6 μηνών)
  • - Δεν πιάνει έναν κύβο-τον φέρνει στο στόμα-τον πετάει (6 μηνών)
  • - Δεν κρατάει το βάρος του όταν το κρατήσουμε όρθιο (6 μηνών)
  • - Δε στέκεται όρθιο όταν στηρίζεται σε έπιπλα ή από κάποιον (10-12 μηνών)
  • - Δε μεταφέρει αντικείμενα από το ένα χέρι στο άλλο (10-12 μηνών)
  • - Δε στέκεται μόνο του-επιχειρεί τα πρώτα βήματα (έως 15 μηνών)
  • - Δεν τρώει με τα δάχτυλα (έως 15 μηνών)
  • - Δεν κρατά μόνο του ένα ποτήρι (έως 15 μηνών)
  • - Δεν περπατάει ανεξάρτητο (18 μηνών)
  • - Δεν κουβαλάει μεγάλα παιχνίδια (18 μηνών)
  • - Δεν ανεβοκατεβαίνει σκαλιά με βοήθεια (18 μηνών)
  • - Δε σκαρφαλώνει σε έπιπλα (2 ετών)
  • - Δεν τρέχει με ασφάλεια (2 ετών)
  • - Δεν πετάει εμπρός τη μπάλα (2 ετών)
  • - Δε γυρίζει τις σελίδες ενός βιβλίου (18 μηνών)
  • - Δεν αρχίζει να δείχνει προτίμηση στην πλευρίωση του χεριού (18 μηνών)
  • - Δεν κάνει πύργο με 6-7 κύβους (2 ετών)
  • - Δεν πιάνει καρφίτσες-κλωστές-σπίρτα κ.λ.π με ακρίβεια (2 ετών)
  • - Δεν πίνει από ποτήρι (2 ετών)
  • - Δε γεμίζει το κουτάλι και τρώει (2 ετών)
  • - Δε βγάζει παπούτσια-γάντια-καπέλο(18 μηνών)
  • - Δε βγάζει παντελόνι(2 ετών)

2-4 χρόνων:

Απευθυνθείτε σε εμάς από 2-4 χρόνων εάν:

  • - Δεν πηδάει με δύο πόδια μαζί από χαμηλό σκαλοπάτι (2 ½ ετών)
  • - Δε στέκεται στις μύτες των ποδιών (2 ½ ετών)
  • - Δεν ανεβαίνει τη σκάλα με τα πόδι εναλλάξ και κατεβαίνει χωρίς να κρατιέται (3 ετών)
  • - Δε σκαρφαλώνει με άνεση (3 ετών)
  • - Δεν πετάει μπάλα πάνω από το κεφάλι του και μπορεί να πιάσει μεγάλη μπάλα (3 ετών)
  • - Δεν κλωτσάει μπάλα με δύναμη (3 ετών)
  • - Δε στέκεται και κάνει κουτσό για 3''-5'' στο πόδι που προτιμάει (4 ετών)
  • - Δεν κάνει τρίκυκλο ποδήλατο (4 ετών)
  • - Δεν τρώει με κουτάλι και πιρούνι (4 ετών)
  • - Δεν πίνει ανεξάρτητα (4 ετών)
  • - Δε βγάζει όλα τα ρούχα (3 ετών)
  • - Δεν ανοίγει μεγάλα κουμπιά (3 ετών)
  • - Με βοήθεια βάζει όλα τα ρούχα (3 ετών)
  • - Δεν ανοίγει φερμουάρ (4 ετών)
  • - Δεν κουμπώνει μεγάλα κουμπιά (4 ετών)
  • - Δεν ξεχωρίζει μπρος-πίσω (4 ετών)
  • - Δεν κρατάει μολύβι στο χέρι που προτιμάει με βελτιωμένη τριποδική λαβή (2 ½ ετών)
  • - Δεν περνάει μεγάλες χάντρες σε κορδόνι (3 ετών)
  • - Δεν κόβει με ψαλίδι (3 ετών)
  • - Δε διπλώνει χαρτί (3 ετών)
  • - Δεν αντιγράφει Ο - V – T (3 ετών)
  • - Δεν κατασκευάζει puzzle (3 ετών)
  • - Δεν κρατάει μολύβι με σωστή «τριποδική» λαβή και έχει καλό έλεγχο (4 ετών)
  • - Δε ζωγραφίζει σπίτι (4 ετών)

Από 4-6 χρόνων

Απευθυνθείτε σε εμάς από 4-6 χρόνων εάν:

  • - Δεν υπάρχει πλήρης έλεγχος στην κίνηση στο χώρο (4 ετών)
  • - Δεν κάνει κουτσό για 2-3 μέτρα (5 ετών)
  • - Δεν κάνει ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες (6 ετών)
  • - Δεν κρατάει μολύβι με ξεκάθαρη τριποδική λαβή (4 ετών)
  • - Δε ζωγραφίζει ευδιάκριτο άνθρωπο-σπίτι (5 ετών)
  • - Δε μετράει ως το 5 (5 ετών)
  • - Δεν κόβει ευθείες γραμμές με ψαλίδι (5 ετών)
  • - Δεν αντιγράφει σύνθετα σχήματα (5 ετών)
  • - Δεν ανεξαρτητοποιείται στην τουαλέτα, στο βούρτσισμα των δοντιών, μαλλιών
  • - Δε ντύνεται-γδύνεται αυτόνομα (5 ετών)

Για γονείς (Ειδική Μάθηση)

Απευθυνθείτε σε μας εάν παραπονιέται ότι:

  • - Δεν αγαπά το σχολείο και τα μαθήματα.
  • - Η ώρα του διαβάσματος είναι «βασανιστήριο»
  • - Υπάρχουν συχνές διακοπές κατά τη διάρκεια του διαβάσματος (τουαλέτα, νερό)
  • - Δε συγκρατεί ημερομηνίες, τηλέφωνα, οδηγίες
  • - Δυσκολεύεται να μάθει τα ποιήματα
  • - Συναντούν δυσκολία να μάθει τα γράμματα της αλφαβήτου
  • - Αντικαθιστά γράμματα (γραπτά ή στην ανάγνωση) γ-χ β-φ-θ δ-θ φ-ψ
  • - Παραλείπει γράμματα στη γραφή
  • - Κολλά τις λέξεις ή τις χωρίζει
  • - Κάνει επίμονα λάθη ορθογραφίας
  • - Διαβάζει αλλά δεν αποδίδει

Δυσλεξία

Φωτογραφίες

Twitter